обяд в училище

Обяд в училище

23.04.2013

На всеки от нас се налага да хапне навън. Когато си тийнейджър, това дори се случва още по-често – огладняваш на всеки няколко часа, цял ден си с приятели, похапваш в компания. Как да намериш баланса между здравословното и приятното, когато изборът ти е ограничен до асортимента в училищната лавка или заведенията за бързо хранене?

Ето няколко лесни и прости съвета как да изберем по-полезната храна и да се чувстваме по-здрави и енергични.

Прави разумен избор:

  • Избирай сандвичи с пълнозърнест хляб. Те не са по-малко вкусни, а са доста по-полезни.
  • Вместо със салам или луканка, предпочети сандвич с филе, шунка или друго нетлъсто месо.
  • Избирай винаги печеното пред пържено.
  • Предпочитай кетчупа и горчицата пред майонезата – и двете не са идеален избор за здравословно меню, но поне са нискокалорични.

 

Похапвай умерено от вредните храни:

  • Хапвай чипсове или пържени картофки не по-често от веднъж седмично.
  • Намали хляба и тестените неща.

 

Хапвай умно:

  • Когато прегладнееш, похапни млечнокисел продукт, плод или ядки. Това са храни, които се консумират лесно навън, а същевременно са здравословни.
  • Ако виждаш, че няма да се заситиш с една порция, не посягай към хляба, а добави салата или супа. Чувството за ситост ще е еднакво.

 

Приготви обяд от вкъщи:

  • Домашната храна винаги е по-добър избор от купената. Ако можеш, приготвяй си кутия с нещо за хапване в училище.