Новини

100 години след създаването на първото си кисело мляко, Danone дава достъп до историческата си колекция от 1800 щама

14.06.2019

100 години след създаването на първото си кисело мляко, Danone дава достъп до историческата си колекция  от 1800 щама

Инициативата за насърчаване на сътрудничеството между изследванията в областта на храненето, здравето и устойчивото развитие бе приветствана от Института Пастьор.

Барселона, 2019 г.По повод 100-годишнината от създаването на киселото си мляко, Danone обяви през месец май, че предоставяколекцията си от 1800 щама за изследователски цели. Това включва достъп до настоящата колекция от 193 млечни щама както и щамове на бифидобактерия, съхранявана в Националната колекция от микроорганизми в Биологичния ресурсен център на Института Пастьор.Наред с товаDanone ще отвори колекцията си от 1600 млечни щама в Центъра за проучване и иновации в Paris-Saclay за изследователиотцял свят с цел да споделинаучното си наследство в полза на всички.

Новината идва в подкрепа на отдадеността на Danone да насърчава отворената наука – движение към откритост в научните изследвания, споделяне и развитие на знания чрез мрежи на сътрудничество. Тя има принос и към постиганетона целите на Danone за2030 г., сред които най-важна е идеята на компанията да работи за революцияв храненето с помощта на партньори.

Надграждане над изследователската работа на Исaак Карасо с цел по-задълбочено изследване на ролята на ферментите по отношение на стомашно-чревния тракт и цялостното здраве

Изявлението на Danone бе приветствано от Института Пастьор. Основан от Луи Пастьор през 1887 г., днес световно признатият център за биомедицински изследвания е водещ с мрежа от 32 института по целия свят.

Първото кисело мляко с марка Danone е произведено в Барселона през 1919 г. от Исак Карасо, вдъхновен от проучването на имунолога Иля Мечников към Института Пастьор за ролята на ферментите по отношение на стомаха и цялостното здраве на организма.Наблюдавайки стомашните проблеми сред децата в Барселона, Исаксе вижда принуден да действа и да започне да предлага първите заквасени кисели млека в аптеките в града. През годините, в резултат на проучвания и иновации и в сътрудничество с международни изследователи, Danone натрупва своята колекция от ферменти с голямо генетично разнообразие.

Ферменти от млечни и бифидобактерии – специални бактерии, които могат да се използват за производство на кисели и ферментирали млека, например – могат да имат редица допълнителни приложения, както за хранителни, така и за нехранителни цели, много, от които не са напълно проучени или използвани и до днес. Те биха могли да помогнат засправяне с редица предизвикателства в областта на здравето, обществото и околната среда, като:

  • Увеличаване на разнообразието на естествено ферментирали хранителни продукти и разработване на млечни продукти с по-висока добавена стойност, с цел да се осигурят по-високи приходи за земеделските производители;
  • Намаляване на загубите на култури и на храни чрез предотвратяване появата и развитието на гъби, бактерии и вируси по културите, както и в прибраната и съхранявана храна;
  • Защита и регенериране на почвата;
  • Намаляване на метан емисиите от крави;
  • Намаляване на употребата на антибиотици и на разпространението на антибиотична устойчивост при животни и хора;
  • Разработване на по-лесни методи за доставяне на лекарства или ваксини на хората.

Насърчаване на отворената наука като част от целите на Danone до 2030г. за устойчиво развитиеза всички

По време на речта си на двудневното събитие по повод100 години Danone, провело се с участието на партньори и лидери в областта на храненето, здравето и устойчивото развитие, председателят и главен изпълнителен директор на компанията Емануел Фабер сподели: „Като част от нашия ангажимент да посрещнем нуждите на хората, през последния век, Danone непрестанно инвестира в разгръщането на своята експертиза по отношение на ферментите, ферментацията и здравето чрез хранене. Във време, когато нашата хранителна система и обществото са изправени пред редица безпрецедентни предизвикателства, ние сме горди да представим на световните изследователи уникалната си колекция от щамове, в желанието си да ни помогнат да работим за по-здравословен и по-устойчив свят.“

Тази инициатива е част от голямата цел на Danone да насърчава отворената наука. Наскоро DanoneNutricia Research обедини усилия с Центъра за микробиомни иновации в Сан Диего, Калифорния, за да подобри разбирането на връзката между начина на хранене и човешкия стомах чрез инициативата Начин на хранене при хората и микробиоми. Чрез научни партньорства и по-широко разпространени сътрудничества за насърчаване на откритата наука и иновациите, Danone напредва по пътя си към своите цели до 2030г. и по-конкретно да служи на революцията в храненето с помощта на партньори. Тези инициативи също се свързват с амбицията на Danone да се превърне в глобален представител на т.нар. B CorpTM[3], използвайки бизнеса за добро и за създаване на устойчива стойност за всички.

Бележки към редактора
[1] Целите на Danone до 2030 г.

В основата на наследството на Danone е идеята за развитие на обща бизнес и социална програма, при която се наблюдава, че постигането на устойчив растеж върви ръка за ръка с генерирането на положително обществено и екологично въздействие. Danone има за цел да вдъхновява по-здравословни и по-устойчиви хранителни практики, в съответствие снашата визия за „Една планета. Едно здраве“ (One Planet. One Health), която отразява силното убеждение, че здравето на хората и това на планетата са взаимосвързани. За да осъществим тази визия, определихме цели наDanone до 2030 г., които са приведени в съответствие с Целите за устойчиво развитие на Обединените нации и които са изградени въз основа на холистична стратегия с цел създаване и споделяне на стойност както за акционери, така и за всички заинтересовани страни. Наборът от девет интегрирани цели е изграден върху три взаимосвързани стълба. Бизнес моделът включва целта за т.нар. B CorpTMсертифициране на световно ниво с ангажимент към прозрачност и доверие. Моделът за доверие на Danone представя желанието на компанията да постига растеж чрез политика на включване – чрез вътрешни и външни сътрудничества. А в центъра лежи идеята на компанията да развива бизнеса си чрез марки, които съществуват с цел да работят върху визията „Една планета. Едно здраве“ (One Planet. One Health).

[2] Инициатива „Начин на хранене при хората и микробиоми“

DanoneNutricia Research обедини усилия с Центъра за микробиомни иновации (THDMI) в Сан Диего, Калифорния, за да развие разбирането за връзката между начина на хранене и състоянието на стомаха благодарение на инициативата „Начин на хранене при хората и микробиоми“. Амбиция на THDMI е да отговори на 2 основни цели като се базира на експертизата и изпозлва инфраструктурата на The American Gut Project), под шапката на The Microsetta Initiative (TMI):

  1. Събиране на проби от човешки микробиоти в различни страни за картографиране на човешката микробиота с по-глобално представяне на популацията и с по-висока резолюция на последователността.

  2. Подобряване на събирането на съответните навици за режим на хранене на участниците за повишаване на познанията за въздействието на микробиома върху човешкото здраве, с крайна цел да се разработят решения, съобразени с хранителните нужди на здрав стомах.

Центърът за микробиомни иновации (CMI) съществува, за да вдъхновява, развива и поддържа активни сътрудничества между микробиомниексперти на Калифорнийския университет (UC San Diego) и много партньори от индустрията. Центърът обхваща широк спектър от експертни познания в областта на вземането на проби от микробиоми, широк спектър от технологии (метагеномика, метаболомика, метатранскриптомика) и анализ на данни с използване на високопроизводителни алгоритми, машинно обучение и моделиране. Инициативата Microsetta е стъпка напред по повод разгръщането на знанията за начина на хранене и здравето на стомаха.

Повече информация може да откриете тук:
http://jacobsschool.ucsd.edu/news/news_releases/release.sfe?id=2713

[3] Глобалната амбиция на DanoneB CORPTM

В този все по-сложен свят големите марки и компании са предизвикани да отговорят на въпроса чии интереси обслужват наистина. В Danone ние считаме, че решаването на този въпрос, е най-добрият начин за компанията и нейните марки да засилят доверието от страна на служители, потребители, партньори, търговци на дребно, гражданско общество и правителства. Ето защо компанията се присъедини към движението B CORPTM.

B CorpTM е акредитация за устойчив бизнес, основана в САЩ през 2006 г., която набира популярност по целия свят. В съответствие с визията на Danone, движението B CorpTM работи за културна промяна, с която да даде ново значение на бизнес успеха. B Lab, организация с нестопанска цел, акредитира сертифицирането на B CorpTM за компании, които демонстрират високи стандарти на социални и екологични резултати. Амбицията на Danone е да бъде сред първите мултинационални компании, които да получат глобална сертификация. За да постигне тази цел компанията ни партнира с B Lab.

Нашата амбиция Danone да получи този сертификат е израз на дългогодишния ни ангажимент към устойчив бизнес и на целенасочената ни политика за постигане едновременно на икономически успех и социален прогрес. Целта на компанията ни е всички офиси на Danone по света да бъдат сертифицирани по B CorpTM до 2030 г. Днес 11 офиса и над 30% от глобалните продажби на компанията са сертифицирани по B CorpTM.

За Danone

Посветила своята дейност на мисията да носи здраве чрез храната на възможно най-много хора по света, Danone е водеща международна компания за хранителни продукти и напитки, която се фокусира върху здравословните бързооборотни стоки в три направления: Основни млечни продукти и Продукти на растителна основа, Води и Специализирано хранене. Danone има за цел да вдъхновява по-здравословни и устойчиви хранителни практики в съответствие с визията си „Една планета. Едно здраве“ (One Planet. One Health), която отразява силното убеждение, че здравето на хората и това на планетата са взаимосвързани. За да вдъхне живот на тази визия и да създаде по-голяма, устойчива и печеливша стойност за всички заинтересовани страни, Danone определи целите си до 2030г.: набор от девет интегрирани цели, съгласувани с Целите за устойчиво развитие (ЦУР) на ООН. Компанията се ангажира да работи по ефективен, отговорен и приобщаващ начин. Тя се придържа към най-високите стандарти в правенето на бизнес, което се отразява от амбицията да стане една от първите мултинационални компании, сертифицирани като B CorpTM. С повече от 100 хил. служители и с продукти, предлаганина над 120 пазара, Danone генерира продажби от 24,7 млрд. евро през 2018 г. Портфолиото ѝ включва водещи международни марки като Actimel, Activia, Alpro, Aptamil, Danette, Danio, Danonino, Evian, Nutricia, Nutrilon, Volvic, и други, както и силни местни и регионални марки като AQUA, Blédina, Bonafont, Cow & Gate, Horizon, Mizone, Oikos, Prostokvashino, Silk, Vega. В списъка на Euronext Париж и на OTCQX чрез програмата ADR (American Depositary Receipt),Danone е съставна част от водещите индекси за социална отговорност, включително индексите за устойчивост на Dow Jones, VigeoEiris, индекса за устойчивост на Ethibel, MSCI Global Sustainability, MSCI Global SRI и FTSE4Good Index.

виж всички