40 години Alpro - 40 години революция в храненето
07.10.2020
Тази година иновативната марка Alpro, която предлага храни и напитки на растителна основа (бадемови, соеви, оризови, овесени и др.), празнува 40 години на пазара. От своето създаване като местна компания, произвеждаща продукти за специфичните нужди на клиентите, брандът неизменно продължава да играе важна роля и подпомага здравето на обществото и на планетата. Днес емблематичната марка с белгийски корени е позната и присъства по целия свят. Alpro се присъедини към семейството на Danone през 2017 г., и като част от него продължава да развива уникалното си портфолио и да бъде двигател на световната революция в храненето.
За значението на храната
От създаването си марката се стреми непрестанно да подобрява продуктите си и да намалява екологичния им отпечатъквърху планетата. Alpro се фокусира върху снабдяването с продукти от местни източници, постави си научнообоснави цели, намали потреблението на енергия с над 50%, възстанови редица ландшафти, за да подпомогне биологичното разнообразие и започна да използва растителна пластмасаза своите опаковки. Всичко това е изключително важно, но устойчивите практики на бранда отиват дори отвъд тези граници. Alpro постоянно инвестира в здравите връзки между колегите, с клиентите, потребителите и доставчиците, с хората около нас, но и с тези на другия край на света. В крайна сметка всички ние сме част от една голяма глобална общност и споделяме една планета.
Alpro в действие
Все още има дълъг път пред нас. За да продължим да бъдем отговорна компания и да постигнем още по-голяма промяна Alpro си поставя конкретни цели до 2025 г. върху две основни теми: планетата и здравето. Основната идея зад инициативата е промотирането на преход към хранителни режими, включващи повече продукти на растителна основа, а марката се ангажира да:
- направи 50% от продуктите под марката Alpro източник на фибри;
- обогати още повече портфолиото си, така че да включва поне 9 основни растителни съставки;
- използва 100% рециклируеми опаковки и хартиени опаковки за всички ферментирали продукти;
- намали употребата на вода с над 60%, за да подкрепи опазването на водните ресурси;
- прилага прозрачно и лесно за четене и разбиране допълнително етикетиране (като Nutri-Score) на 100% от продуктите си;
- определи ясни цели по отношение на прехода на регенеративното земеделие, като се фокусира върху биологичното разнообразие и по-специално използването на водата.
Какъв по-добър момент да се присъедините към мисията на Alpro и да станете част от глобалната революция в храненето?