Ние вярваме, че като компания, предлагаща храни и напитки, имаме важна роля за постигането на положителна промяна по отношение на общественото здраве и хранене. Считаме, че както продуктите ни, така и комуникационните ни стратегии трябва да помогнат за постигането на по-висока информираност сред потребителите относно важността на здравословния хранителен режим във всички възрасти.
Danone се ангажира и прилага отговорни рекламни практики в съответствие с кодекса на Международната търговска камара за отговорна маркетинг комуникация на храни и напитки, както и с националните и регионалните стандарти. Този подход обхваща всички платени и неплатени съобщения, разработени от Danone, и особено материали, използвани за популяризирането на отделните марки или продукти сред потребителите.
Danone гарантира, че маркетинговите комуникации на компанията са законни, честни и верни, а твърденията се позовават на здрава научна основа. По-конкретно ние се ангажираме да:
Работейки с индустриалните асоциации, сред които Световната федерация на рекламодателите и Международната търговска камара, ние подкрепяме развитието на общи принципи в тази област, както и тяхното интегриране в рекламни и маркетингови рамки и системи за саморегулиране в глобален мащаб.
Глобалните ни принципи
На първо място Danone се ангажира да насочва маркетинговите си разходи към комуникация на здравословни продукти.
90% от обема на продажбите на Danone е от здравословните категории, а по-голямата част от разходите за маркетинг са насочени именно към тази група продукти. Освен това, благодарение на нашия дългосрочен ангажимент, очакваме маркетинговата ни инвестиция в категориите здравословни продукти и по-здравословни алтернативи да се увеличи в световен мащаб през следващите години.
Вземайки предвид и съзнавайки добре разпространението на хронични заболявания, свързани с начина на хранене и начина на живот, нашата политика и принцип е да избягваме всякакъв вид послания, които биха могли да насърчат прекомерната консумация на някои от нашите продукти или преследването на нездравословен начин на живот. Ние се ангажираме да представяме продуктите ни в контекста на една балансирана диета.
Също така не използваме модели или актьори „размер 0“ в рекламата си, за да сме сигурни, че не насърчаваме „нездравословен“ външен вид.
Danone се ангажира да поощрява многообразието в своите реклами.
Маркетинг, насочен към деца
Danone твърдо вярва, че е изключително важно децата да бъдат насърчавани да се хранят здравословно и да водят активен начин на живот от най-ранна възраст, за да се запазят тези навици и в зряла възраст.
Маркетинговите комуникации на Danone следват всички приложими закони/правила, регулиращи маркетинга за деца.
Danone прилага принципите на Global Danone Pledge за маркетинг, насочен към деца, от декември 2019 г.
Маркетинговите комуникации*, насочени към деца под 12-годишна възраст, могат да бъдат само за продукти, които отговарят на EU Pledge (инициативата за отговорна комуникация към деца).
Danone прилага следните основни правила:
Лицензирани персонажи, знаменитости, влиятелни лица:
Опаковки и точки на продажба:
Училища и други места, на които се събират деца:
*Отнася се до платени и неплатени комуникации, разработени от Danone с намерението да популяризира своите продукти сред деца под 12-годишна възраст, използвайки телевизия, радио, печат, кино, онлайн (на всички цифрови платформи, включително уебсайтове, собственост на компанията и профили в социалните мрежи, собственост на компанията), DVD/CD-ROM, директен маркетинг, позициониране на продукти, интерактивни игри, външен маркетинг, мобилен и SMS маркетинг. Счита се, че маркетинговите съобщения на Danone са адресирани до деца на възраст под 12 години, когато те представляват поне 30% от аудиторията.